woensdag 26 maart 2008

Paashazen!!!

Of nee, niet één paashaas eigenlijk. Die zijn hier namelijk heel duur en Australische chocolade is niet echt lekker ... Geen paashaas voor mij dus dit jaar (maar ik heb wel koekjes gebakken). Gelukkig hadden we hier niet de koudste Pasen sinds jaren... Niet dat het weer nu heel erg geweldig was, maar 23 graden, bewolkt, wat zon en af en toe een bui is in ieder geval een stuk beter dan bij jullie ;) Hoewel de Paasdagen over het algemeen een familie aangelegenheid is, heb ik me ook prima vermaakt zonder.
Het begon donderdagavond al met een toga party op de uni, we besloten met z'n allen (Ruben, Naill, Ierse dames en ik) in thema te gaan. Links voor de kijkers mijn Duitse/Australische huisgenoot, Ruben en rechts voor de kijkers mijn (nieuwe) Ierse huisgenoot Naill.Na fijn uitslapen op een regenachtige Goede vrijdag ben ik fijn een stukje gaan fietsen. Nou ja, fietsen in het centrum van Sydney is niet echt fijn te noemen aangezien mensen hier absoluut niet gewend zijn aan fietsers en nog belangrijker: dat de fietspaden die van en naar het centrum lopen NIET verbonden zijn met elkaar door het centrum ... rare mensen die Aussies. Ik had toch de hele middag de tijd, dus ben ik maar naar en over de Harbour Bridge gefietst. De beloning was een prachtig uitzicht op Sydney: Zaterdag was het prima weer en heb ik me vermaakt op het (niet lachen) Hoopla festival in Darling Harbour. Een gratis festival met allerlei acrobatiek acts, in één woord: briljant!
Zondag, eerste Paasdag, was het de beurt aan de Royal Easter Show in het Sydney Olympic Park (home of the 2000 Olympics). Dat ligt een beetje uit het centrum en aangezien alle soorten openbaar vervoer inbegrepen waren bij het ticket, dacht ik de snelle ferry te nemen ... helaas stopte deze niet bij het Olympic Park (waarom zou je de timetable bekijken?!?) en bevond ik me na een uur varen in Parramatta. Helaas stopte de ferry op de terugweg daar ook niet, dus moest ik naar het treinstation lopen om uiteindelijk nog een extra 45 minuten later aan te komen. Gelukkig was de veertocht het absoluut waard (zie onderstaande foto) en hij was nog gratis ook :).De Paasshow zelf was wel iets bijzonders, een aparte combinatie van wedstrijden en shows met allerlei soorten vee, een soort attractiepark, parades, kunst, mode, eten enzovoorts. Ook waren er verschillende andere shows, zoals een show met een hypnotiseur en acrobatiek. De beste beschrijving is denk ik dat het een soort kruising van kermis en festival in de ruimste zin van het woord is. Een beetje vreemd dus, maar wel leuk.
's Avonds vierden de Ierse dames hun housewarming met een Paasthema, namelijk een "egg hunt" met een bijzondere alcoholische afsluiting. Je moest namelijk afhankelijk van je hoeveelheid gevonden eitjes en de kleuren een aantal shots van een likeur naar keuze drinken. Deze gezellige boel zorgde er wel voor dat ik tweede Paasdag enkel wat ben wezen fietsen en naar het strand ben geweest.
Het lange weekend is weer voorbij, dus het werk is weer begonnen ... en ja, ik ben eindelijk echt aan het werk. Ik heb vorige week mijn allereerste sample gemaakt en heb up-conversion gemeten! Helaas zijn de labs deze week dicht (vanwege een algemeen onderhoud ofzo), maar vanaf volgende week mag ik eindelijk echt het lab op :D

Voor foto's van mijn "koekjes", mensen in toga's, uitzichten, Hoopla festival en de Royal Easter Show ... zie de link ->

4 opmerkingen:

Marleen zei

Ik vroeg me halverwege al af of je nog echt eieren had gezocht, maar dat kwam gelukkig goed :D. Klinkt erg leuk allemaal! Waarmee heb je die upconversion gemaakt dan? Ik heb nog steeeeeeds geen downconversion :(.
x

Marleen zei

Mooi koekje ook trouwens ;)

Veronique zei

Hmmm, die upconversion is geen kunst. Ik heb een (oud) erbium fosfor gebruikt (NaYF4:Er), zoals heeeeeeel veel andere mensen ook doen. Succes met je DC!
Ik heb trouwens nog een keer koekjes gebakken, wel rondjes maar dit keer zo hard dat je denkt dat je je tanden afbreekt :)
x

Geralda zei

Vind het steeds weer erg leuk om je blog te lezen en je foto's te bekijken; great!
Het wil maar niet lukken met die koekkies hè?! Gelukkig waren ze niet voor mijn feestje bedoeld ;-)