woensdag 2 april 2008

Zomertijd/wintertijd

Jaja, bij jullie was het afgelopen weekend tijd om de klok een uurtje vooruit te zetten en om te wennen aan de zomertijd! Hoewel jullie wel een beetje last houden van maartse buien, is het wel lekker langer licht. Aan deze kant van de wereld daarintegen gaan we komend weekend een uur terug - ze hebben de zomertijd met een week verlengt, niemand weet waarom maar de computers,tv's en andere automatische dingen waren het er niet mee eens. Ik heb echt helemaal geen zin in wintertijd, niet dat het dan ineens veel kouder gaat worden - men voorspelt wel regen voor het weekend en volgende week - maar toch. Het is straks om 5 uur 's middags donker, dat is toch niet leuk?!? Zit ik de hele dag binnen hard te werken terwijl het (nu nog) geweldig weer is buiten, mag ik eindelijk naar buiten en dan is het donker! Dat worden hele saaie avonden ... Fietsen is niet aan te raden - dat is overdag al gevaarlijk dus laat staan in het donker - er is hier vrij weinig leuks op tv en ik ben niet lid van een sportclub ofzo ... misschien moet ik dan me dan maar gaan vermaken in de keuken, koekjes bakken ofzo ;)

Op de universiteit begint het gelukkig eindelijk ergens op te lijken, deze week zijn de labs weer open gelukkig. Donderdag en vrijdag worden dus labdagen, donderdag piranha cleaning van wat glasplaatjes en er zilver op evaporeren en vrijdag eens kijken of ik hier ook een beetje overweg kan met de spectrofotometer. Dat laatste zou geen probleem moeten zijn, maar het apparaat wordt hier wel SCary genoemd ipv Cary en dat schijnt niet voor niets te zijn ...
Veel interessanter zijn natuurlijk de dingen die ik in het weekend gedaan heb, zeker voor de niet zo physisch chemici onder ons. Afgelopen zaterdag ben ik de hele dag bezig geweest met voorbereidingen van mijn dinner party. De beste winkel voor verse groente, fruit en andere kaas dan cheddar is naar mijn mening Harris Farm, geweldig winkel ... kijk maar!Ja, wel een beetje vreemd gesitueerd zo in de kelder van een parkeergarage maar wel groot! En de beste winkel als je een dinner party organiseerd :) Ik had hiervoor Ken (Canadees van de vakgroep), Lénaïc en Michelle (oud huisgenoten; de eerste Frans en de tweede Aussie) op bezoek. Het was een erg gezellig avond met lekker eten en het dessert bij kaarslicht tijdens earth hour. Daarna ben ik naar de Ierse dames geweest op hun tweede housewarming - een goed excuus om mensen uit te nodigen en veel te drinken? Zondag was het voor de verandering lekker weer, dus besloten Ruben en ik naar het strand te gaan (Naill was ziek/ katerig dus bleef thuis, domme jongen) alwaar er veel mensen, veel zon, zand en kalm water was. Het was een heerlijk weekend dus.

Enne, de winter/zomertijd omschakeling houdt in dat het tijdsverschil vanaf komende zondag 8 uur is - voor het geval je het je afvroeg :)

2 opmerkingen:

Marleen zei

Betekent dat dan dat ik je niet meer 's ochtends tegen kom, of dat de kans nog veel groter is dat ik je 's ochtends tegen kom?

Wel stom dat het nu steeds vroeger donker wordt, maar als je straks terug komt is het dan hier wel ineens heeeeerlijk lang licht en heb je weer een zomer voor je :).
x

Unknown zei

Hey!
Ik lees nu pas je verhaal hier wat je al ruim een week geleden aan ons hier thuis hebt verteld. Maar nog steeds leuk om te lezen :)
Liefs en dikke kus