vrijdag 28 december 2007

Kerstavon(d/t)uren

Ondanks dat ik natuurlijk heel hard aan het afronden van mijn masterthesis heb gewerkt, was er ook nog enige tijd voor plezier... Nogmaals mijn excuses voor de lengte van mijn vorige blog, want stiekum heb ik natuurlijk wel vanalles gedaan :) Ik was alleen zo ontzettend geïrriteerd, omdat mijn laptop de hele tijd vastliep dat ik het bij een korte Kerstgroet heb gelaten. Na de Kerstfeestjes van 13 en 14 december besloten Jess en ik dat 2 avonden te weinig was en zijn we die zaterdag voor het eerst echt uit geweest en wel naar het Coogee beach hotel waar we lekker buiten hebben gezeten en gedronken en daarna binnen hebben gedanst. Op een gegeven moment was het helaas niet zo leuk meer omdat de Italianen verdwenen waren, Jess aan het dansen was met een homo en ik vervolgens een beetje lastig gevallen werd door Rob de Aussie ... die vond het blijkbaar nodig om me (5 keer!) in mijn kont te knijpen. Ik kijk voortaan wel uit als een Aussie zegt dat ik er leuk uitzie :) WEGWEZEN!
De week erna heb ik wel voornamelijk aan mijn thesis gewerkt en hadden we visite! Laura de beste vriendin van Jess en haar vader Darren waren hier van maandag de 17e tot de 21ste, omdat ze daarna met z'n 3en naar Cairns zijn gegaan om daar de feestdagen door te brengen. Dinsdagavond heeft Darren ons mee uit eten genomen in "the Rocks", heerlijk gegeten terwijl het donker werd met uitzicht op het Opera House. Woensdag heb ik om iets terug te doen hutspot gemaakt voor iedereen waarna we donderdag in Bondi Junction naar een Thai zijn geweest. Ik weet in ieder geval weer een stuk meer over de Engelsen, namelijk dat het ontzettende zuipschuiten zijn ... ik heb ze geprobeerd bij te houden, maar dat hield ik al snel voor gezien :) Om even aan te geven; toen we uit eten waren in de haven zijn er 3 flessen wijn doorheen gegaan en we waren slechts met 4, daarvoor hadden ze natuurlijk al een aperitief gehad en daarna moesten we nog even naar de pub met live muziek.
Anyways, vanaf de 21ste was ik dus weer alleen in huis. Dat weekend heb ik hard gewerkt om mijn thesis af te maken, dus maakte me dat weinig uit. Maandagavond was ik uitgenodigd bij de Italianen. Je kan veel zeggen over Italianen, maar koken dat kunnen ze! We waren in totaal met 9 man en 2 vrouw en het was een gezellige boel. De gangen waren allemaal erg lekker en voornamelijk met vis en aanverwanten aangezien dat hier natuurlijk goed en goedkoop is. Ik heb voor het eerst zelfs schelpen en octopus gegeten, want die zaten respectivelijk in de spagetti en de salade. Ik heb me dus prima vermaakt ... ik greeg zelfs een cadeautje van de Kerstman (Paco) ... een agenda "because you are always so busy". Waar ken ik die beschuldiging toch van ;) Nou ja, het komt voornamelijk doordat zij hier allemaal PhD doen en hier dus 4 jaar zijn en genoeg tijd hebben om vanalles te zien. Ik niet, dus ben ik veel op pad in het weekend om dingen te zien en doen :)
Eerste Kerstdag ben ik lekker een stuk wezen fietsen aangezien het toch bewolkt was. Dat was een echte work-out gezien de heuvels hier in de buurt. Op tweede Kerstdag, hier beter bekend als Boxing day, ben ik (alleen) naar de paardenraces geweest op de Randwick Racecourse. Aldaar heb ik me prima vermaakt met het kijken naar opgedirkte dames in jurkjes en hoedjes en natuurlijk de paarden. Daarna heb ik eigenlijk vrij weinig gedaan omdat iedere warme zonnige dag afgewisseld lijkt te moeten worden met een bewolkte winderige dag ... Boxing day was het heerlijk weer, gisteren weer niets en vandaag was het eigenlijk ook wel prima. Nou mensen dat was het dan wel weer, ik wil iedereen die een kerstkaart heeft gestuurd hartelijk danken! Leuke kaartjes en nog beter, ze waren er precies op tijd! Ik heb ze maar even op de foto gezet aangezien ze zo verschillend zijn allemaal. (muv die van De Daver, want daar zit natuurlijk copyright op) Binnenkort verschijnen er meer foto's, bereikbaar via de rechterkant van deze pagina! Dank voor iedereen die aan me gedacht heeft, dat doet een mens goed zo alleen in een appartement aan de andere kant van de wereld :)

3 opmerkingen:

Unknown zei

Hee Zus!

Bij de titel van deze blog moest ik even nadenken, maar het is weer een leuk stukje! Je hebt je iig niet verveeld hebt met de kerst :)

Dikke kus Yvette

Anoniem zei

Hey Mama!

Wat gaaf dat je je zo vermaakt hebt met de kerst! maareh.. weet je zeker dat t aan Rob de Aussie lag of was jij toevallig onze bekende dansmove weer uitgehaald ;) haha

Kus

Anoniem zei

Hey Vero,

Leuk om te lezen wat je allemaal doet daar aan de andere kant van de wereld, kunnen we nog het e.e.a. volgen. Bedankt voor je kaartje errug lief van je....Maar ik was natuurlijk weer eens veel te laat met het versturen van onze kaart en ik had je adres nog niet (slap excuus, ik weet het...) Maar goed via deze weg dan maar alvast de beste wensen voor 2008 en dat je naast al dat werken aan je thesis ook lekker kunt genieten. (Maar dat lukt zo te lezen prima!)

Kus van ons
Chris, Jenna en San