zaterdag 5 januari 2008

NYE & more!

Lieve allemaal, ik wil graag beginnen met jullie allemaal het allerbeste te wensen voor 2008! En hoe kan ik dat beter doen dan met een foto van de beroemde Harbour Bridge met NYE vuurwerk :)Voor meer foto's van het vuurwerk ... zie aan de rechterkant! Als je in Sydney bent met Oud&Nieuw moet je eigenlijk wel bij de haven zijn om middernacht, aangezien het vuurwerk volgens de stad zelf het grootste en mooiste ter wereld is. Of dat enkel nationalisme is, weet ik niet ... maar wat ik inmiddels wel weet is dat het de beste 12 minuten vuurwerk is die ik ooit gezien heb! Ik heb er ook een filmpje van gemaakt, eens kijken of ik die ook kan uploaden. Anyways om zeker te zijn van een plekje in de haven op NYE ben ik natuurlijk van te voren al op onderzoek uitgegaan. Een plaatsje op het water was te duur (450 dollar!), een plaatsje in de Botanical Gardens ook (250 dollar), maar ook voor gierige Nederlandse studenten was er een goeie optie. Namelijk Macquaries point in de Botanical Gardens, met uitzicht op het Opera House en de Harbour Bridge en geheel gratis! Dat hield alleen natuurlijk wel in dat je er vroeg moest zijn en in de rij moest staan om binnen te komen (1.5 uur in de brandende zon). In de rij heb ik vrienden gemaakt met een stel uit Zwitserland, die hadden namelijk champagne gekocht en je mocht geen alcohol en glas meenemen naar binnen ... We hebben dus om half 12 's ochtends dus alvast geproost op 2008! Eenmaal binnen was het zaak een goed plekje te zoeken, het was namelijk best wel druk...Vervolgens kon ik de hele dag fijn op mijn eigen vierkante meter zitten/hangen/lezen naast Martina en Dave (de Zwitsers) om de tijd te doden. Met dit als uitzicht (toen het nog iets minder druk was). Om 9 uur was het eerste vuurwerk, omdat dan de eerste mensen nieuwjaar hebben (de Fiji eilanden). Om half 9 zijn we dus naar beneden gegaan waar de beste views waren en daar zijn we gebleven tot het eind van het middernacht vuurwerk. Gelukkig was ik niet alleen, ik had natuurlijk mijn Zwitserse vrienden uit de rij waarmee ik de hele dag heb gezeten/gehangen en vlak voor nieuwjaar ontmoeten we 2 Engelse jongens. Het was in ieder geval erg gezellig en het vuurwerk absoluut indrukwekkend! Nadeel van zo'n geweldig plaats om het vuurwerk te zien is helaas wel dat je daarna in de rij aansluit om in een bus te komen en naar huis te gaan. Maar al dat wachten had ik er absoluut voor over!Natuurlijk heb ik ook nog andere dingen gedaan afgelopen vakantie. De perfecte tijd om er eindelijk eens goed op uit te gaan want sinds ongeveer Kerstmis is het weer hier een stuk beter (met uitzondering van vandaag). Afgelopen week heb ik dus nog een extra dagje getoerist rondom de haven van Sydney, heb ik gewinkeld tijdens de "after Christmas sale", ben ik naar Manly geweest en naar de Art Gallery van NSW. Ik heb me dus weer prima vermaakt. Zie ook de foto's! Eindelijk geupload :)

2 opmerkingen:

Marleen zei

Wat een drukte om vuurwerk, maar zo te horen was het dat echt wel waard! 't Klinkt ook beter dan het vuurwerk hier, dat we amper konden zien vanwege alle mist (en dan vergeet ik nog hoe koud het was ;)). Eigenlijk wel ideaal, oud&nieuw in de zomer :D.

Anoniem zei

Hoi Nicky,

lijkt me echt mooi om mee te maken, jaarwisseling in Sidney. Ik weet dat er mensen zijn die er een duurbetaalde vakantie van maken om de jaarwisseling daar te vieren.

Verder lijkt het me maar een rare gewaarwording om in je spreekwoordelijke bikini kerst en oud/nieuw te vieren. Wel apart natuurlijk, het mist alleen een beetje de sfeer.

Groet,

de ouweoverbuurtjes