woensdag 16 januari 2008

Druk, druk, druk

Druk? In Australiƫ? Ja, ik weet het ... het klinkt een beetje ongeloofwaardig, maar toch is het zo. Okay goed, wat was er dan zo druk? Nou niet vorige week in ieder geval. En ook niet afgelopen weekend. Nee, maar toch zal ik eerst over het weekend verhalen aangezien ik toch graag chronologisch verhalen vertel. Afgelopen zaterdag ben ik naar fijn wezen winkelen (en natuurlijk sightsee-en tegelijkertijd, want vrouwen kunnen dat) om alvast wat souvenirtjes te kopen. Tja, er wordt niet anders van me verwacht natuurlijk. Ik ben inmiddels de trotse (voorlopige) bezitter van een aantal boemerangen en houtwerkjes, ik ben vooral heel benieuwd naar de boemerangen aangezien het echte returning boomerangs zouden moeten zijn. Ze zetten er trouwens wel het volgende onder om zichzelf in te dekken: "Guaranteed to return when thrown correctly." Tja, zo kan ik het ook :).Ik heb in ieder geval wel allemaal echt Australische dingen gekocht. Wat je hier namelijk nog meer ziet dan in Europa is: made in China, dat zal wel zijn omdat het hier toch echt een stukje dichterbij ligt ;) Anyways, het is hier wel bedrieglijker aangezien je vaak dingen ziet als: ORIGINAL AUSTRALIAN DESIGN met hele kleine lettertjes eronder made in China. Na een dag lang wandelen in marktjes en een hoop AUD lichter ben ik toen naar het grootste optreden van het Sydney Festival geweest. Jazz in the Domain, El Barrio (de buurt) met het Spanish Harlem Orchestra. Het was echt super & swingend en zoals je op de foto kunt zien, had ik een mooi plaatsje veroverd ...Zondag was een mooie dag om uit te rusten en dat heb ik dan ook gedaan. Het was te warm om naar het strand te gaan en levend te verbranden met een UV-alert index van 16! Dus ben ik naar de "Chinese Garden of Friendship" in Darling Harbour geweest. Wat een ontzettend rustgevende en mooie plek is dat zeg! En dat overduidelijk midden in de stad:Klinkt inderdaad allemaal niet druk he? Nee, de drukte was ook maandag en dinsdag. Maandochtend kwam namelijk Avi voor 2 dagen over uit Canberra om mij te helpen opstarten in het lab. Even een korte uitleg over Avi ... Hij heeft zijn PhD gedaan over het effect van up-converting phosphors op de spectral response van bifacial solar cells. Voor iedereen die de link nog niet heeft gelegd; ik ga verder met zijn werk, maar dan in combinatie met quantum dots. We hebben dus maandag en dinsdag samen het gebouw doorgezoeft met samples (uit)zoeken, praten met mensen waar we eea konden vinden en het maken van een laseropstelling om echt wat dingen te meten. Nu hebben Aussies over het algemeen een redelijk trage werksnelheid, maar Avi is een kiwi - ofwel hij komt uit New Zealand - en heeft een jaar in Delft onderzoek gedaan. En hij vind het geweldig dat iemand met zijn project verder gaat en nog beter dat het een Europeaan is, want: "That's what I like about you! You're just switched on!". Daar bedoelde ie ongeveer mee dat ik wakker was en dat je mij maar 1 keer iets hoeft te vertellen/ uit te leggen, in tegenstelling tot de gemiddelde Aussie dus :).
Druk, druk, druk dus ... heerlijk! Eidelijk kan ik iets op het lab gaan doen! Jullie kunnen je niet voorstellen hoe erg ik me verveeld heb op de uni de afgelopen weken ... ik ben zelfs uit verveling alvast aan het theoriehoofdstuk van mijn verslag begonnen! Nu ik ook weer aan deze verplichting heb voldaan, ga ik lekker slapen terwijl het buiten stormt.

PS: Als je dit leest, wil je dan een berichtje achter laten? Ik ben heel erg benieuwd wie er nu eigenlijk allemaal mijn blog leest. En ben natuurlijk dol op aandacht :)

12 opmerkingen:

Marleen zei

Eindelijk aan het werk, dat klinkt goed! En dat je zondag niet naar het strand ging, betekent dus dat je op andere dagen wel op het strand te vinden was?
Heb je al geoefend met boomerangen trouwens?
x

Geralda zei

Hey Veronique,
Ik lees je blog hoor, met interresse en veel plezier zelfs.
Had al het idee dat je het druk had, maar weet weer dat het allemaal okee is nu.
Veel liefs!

Anoniem zei

Hiep hoi, quantum dots op zonnecellen! ;-) Wel fijn dat je eindelijk iets mag doen... daar ga je toch voor op stage. Wel leuke dingen blijven doen, he? (Lukt vast wel!)

Groetjes!

Robin

Anoniem zei

Ik lees ook je blog hoor.
Ben een trouwe 'fan'.

En die Chinese Garden of Friendship ziet er echt helemaal geweldig uit!!!
Misschien als je het zo druk gaat krijgen eens vaker naar toe gaan om te ontstressen ;-)

Gr. Mijke

Bob zei

Fijn dat je lekker aan de slag kunt, ben ook benieuwd wat eruit komt.

Hebben ze trouwens vaker een soort Sydney festivals? Is er bijna elk weekend wat te doen?

Anoniem zei

En ook ik lees je blog, lieve Vero,
zelfs in een after-protonfeest toestand.
Hopelijk blijf je voorlopig druk aan het werk :)

Pa zei

Hoi Veronique,
Ook ik lees je verhalen en bekijk je foto's maar dat wist je al !!
Eindelijk weer een labrace of lab-race (laatste leest beter). Maar wel blijven ontspannen; werk, onderzoek en rust moet in balans blijven ...
en dat gaat je nog steeds goed af

Papsie

Anoniem zei

Hoi Nicky, je zult het de komende tijd nog wel drukker kijgen als je pa en ma langskomen. Uit ervaring weet ik dat dat erg leuk is.

Groetjes
de ouweoverbuurtjes

Anoniem zei

Haai!
Wat fijn druk zijn :) ik weet helemaal wat je bedoeld! En natuurlijk lees ik je blog! (maar dat wist je al toch ;))
Knuffel!

Unknown zei

Ach ja, dat je van aandacht houdt weten we allemaal ;)
Ben benieuwd wat je de volgende keer weer op je blog schrijft.

Dikke kus van je zus

Anoniem zei

Zeg Yvette, jij krijgt het lekker rustig de komende weken :-))

De ouweoverbuur

Anoniem zei

Ook in Zwitserland word je blog gelezen!

Groetjes Elvira