maandag 28 januari 2008

Bijna vakantie!

Lieve mensen, bij deze de laatste blog voor een blogstilte van waarschijnlijk een maand ... Ik vertrek morgen namelijk naar Cairns en begin daar aan wat belooft een mooie maand vakantie te worden. Eerst nog even een kort verslag van de afgelopen twee weekenden. Zoals ik vorige keer al heb vermeld, ik heb het nogal druk zo af en toe :)
Ruim een week geleden heb ik een bezoek gebracht aan Parramatta, een stad iets meer ten Westen van Sydney waar niet veel te beleven was. De reden dat ik daarheen ging was omdat ik met de ferry de Parramatta rivier en de Westkant van de Sydney Harbour wilde zien. Helaas werd de ferry uit de vaart gehaald toen ik ‘m wilde nemen, omdat de rivier op verschillende plaatsen aan het overstromen was ...
dat was dus een nutteloze dag rondlopen in de regen. 's avonds was het tweede grote optreden in the Domain tijdens het Sydney festival (nee Bob dat hebben ze niet vaker, maar het hele festival duurde een ruime 3 weken) met de Sydney symphony orchestra. Helaas werd dat een beetje zielige bedoening vanwege de regen en een zeil dat de instrumenten beschermde tegen regen en pottekijkers ;)
Het was een druk weekend, want op zondag ben ik met mijn huisgenootje Jess en haar beste vriendin naar Newcastle geweest met de trein. Dat is een reis van ongeveer 3 uur door een geweldig mooie omgeving. Toen we weer terug wilden gaan, begon het alleen heel hard te regenen en besloten we maar om bij de bar te blijven met livemuziek en alcohol ... de terugreis was dan ook hilarisch (denk: lege trein, gesynchoniseerde i-pods, beweging en zang). Maar foto's zeggen meer dan 1000 woorden:
Afgelopen vrijdag was het dan zover ... mijn ouders zijn er! Om meteen maar goed te beginnen heb ik ze op Australia day (afgelopen zaterdag) het hele centrum doorgesleept waar we een hele hoop gezien en gedaan hebben: oude auto's gekeken, in een "vintage bus" gezeten, de tallship race en parachutisten gezien in de haven en vuurwerk bewonderd in Darling Harbour. Zondag en vandaag was het een stukje rustiger en heb ik ze de uni, Coogee, Paddy's market, China town en het Opera-House-van-binnen laten zien.
Hmmm, nou ja ... dat was het wel weer voor deze keer. Ik ga slapen, want over 5 uur staat de taxi voor de deur om ons naar de luchthaven te brengen pffff. Tot over een maandje! - of eerder mocht ik veel tijd over hebben en een internetverbinding :)

6 opmerkingen:

Marleen zei

Ik dacht al: geen nieuws is vast goed nieuws :D. Hebben jullie al specifieke reis/vakantie plannen, of ga je gewoon HEEL Australie bekijken? ;).

Geniet van de vakantie!
x

Anoniem zei

He Veronique!

Geniet van de vakantie met je ouders! Leuk dat jullie zo'n reis gaan maken. Ik ben, evenals Marleen, benieuwd waar de reis heengaat.
Ik vang verder af en toe wat op bij CMI en begrijp dat je laatst ook expirimenteel aan de slag bent gegaan. Mooi zo.

Geniet nog van de zon!

X, Matti

ps. je moet de groeten van Hilde hebben!
pps. Bedankt nog voor je kerstkaartje!!!
ppps. Wat een pech dat je dit nou net pas over een maand leest!

Anoniem zei

He Vero,

Wat fijn en leuk dat ze er eindelijk zijn je ouders.
Alvast (of alsnog) een hele fijne vakantie!!!
En hopelijk vind je tussendoor tijd om te schrijven, want daar kijk ik altijd naar uit.

Kus Mij

Anoniem zei

Ha die Bianca en Aad,

ziet er goed uit daar down under.
Geniet ervan.

Groet ouweoverbuurtjes

Veronique zei

Dank jullie wel voor de lieve reacties, misschien vind ik nog wat tijd om een update-je te schrijven :)
Enne Albert, dit is mijn blog hoor ... niet de email van mijn ouders :)
Love uit regenachtig Cairns

Marleen zei

En? En? En? Is het leuk, de vakantie? Beetje een Nederlandse zomer zo, met al die regen! Wij hebben vandaag allemaal nieuwe studenten gekregen, dus de kamer zit weer vol, en die van de buren ook bijna. Het zal je vast goed doen dat je zoon je bureau heeft overgenomen van het meisje dat er (bijna) nooit was.
En nu ga ik aan het werk :P.

Ciao!