zondag 2 december 2007

Hutspot en jīao péng yŏu

Tja, jullie zullen wel denken “Wow 2 nieuwe blogs! Die heeft zeker niets te doen?”. Nee, helaas … dat is niet helemaal waar. Aangezien ik beloofd had om een keertje iets te vertellen over mijn project zodra het duidelijk was dat ik inderdaad een project had, moest het er maar eens van komen … maar toen vond ik het zielig voor de mensen die weinig/niets van scheikunde snappen, dus bij deze ook maar een gewoon verhaaltje over mijn belevenissen van afgelopen week.
De eerste paar dagen van deze week waren eigenlijk nogal saai. Ik was tot vandaag de enige die thuis was met de katten namelijk. Mijn huisgenoot Ruben is vorig weekend vertrokken naar Duitsland voor 3.5 maand, ze hebben hier namelijk vakantie vanaf november tot begin maart! Jess is inmiddels weer thuis, maar was dus op vakantie … en gaat weer op vakantie over een week of 2 en dan ben ik dus weer alleen :(.
Op de uni was er ook al niet veel te beleven … lezen, lezen, lezen … ik ben het nu wel een beetje zat aan het worden en als het goed is komt daar ook verandering in vanaf komende week :). Ik krijg allemaal introductie cursussen en moet en risk assesment gaan schrijven voor de quantum dots die Rolf voor mij gaat maken! Ik mag straks gebruik gaan maken van de “dirty chemical fumehood” … en bedankt! Nou ja, volgens mijn begeleider betekend dat alleen dat daar (nat) chemisch werk gedaan wordt, want alle andere dingen die ze hier maken zijn nogal allergisch voor besmetting met metalen bijvoorbeeld.
Donderdag was denk ik wel de leukste dag van de week, we zijn in de lunchpauze met z’n drieën naar de stad geweest. Om dingen te regelen bij de bank hier, moet je namelijk een echt visumlabel in je paspoort laten maken. Studenten krijgen over het algemeen een e-visum en dat is voldoende, maar indien nodig kan je dus bij het Immigration Office langs … uren in de rij staan en een label in je paspoort krijgen :). Het werd dus een nogal lange lunchpauze … Nadat Pasquale en ik beiden een label geplakt hadden gekregen (Yong heeft een permanent visum, dus die had al) zijn we naar Chinatown geweest … het is hier in ieder geval een stuk minder druk en flashy als in New York moet ik zeggen! Helaas geen foto’s, want de camera was thuis …
Donderdagavond had ik Pasquale, Yong, Michael en Andrea (It. vriend van Pasquale) uitgenodigd om bij mij te komen eten. Pasquale heeft een jaar in Delft gezeten en klaagde dat ie nog nooit iets echt Hollands had gegeten, dus heb ik hutspot gemaakt … heerlijk toepasselijk bij 24 graden en regen :).
Gelukkig vonden ze het wel allemaal lekker, hoewel de speculaasjes achteraf nog beter in de smaak vielen … Hieronder een foto van ons in mijn kamer:'s Avonds zijn we nog naar de sportbar geweest … dwz een redelijk kaal aandoende ruimte met tv-schermen met verschillende sporten en duizend gokmogelijkheden. Daar hebben we ons redelijk vermaakt met het proberen te schrijven van Chinese tekens, best moeilijk kan ik je zeggen. Ik kan inmiddels wel “jīao péng yŏu” uitspreken en schijven, het betekent zoveel als ‘vrienden maken’.
Dat was het wel weer, eens kijken of ik vanmiddag wat van Sydney kan zien … het is eindelijk goed weer na een week met regen ... ik zal mijn camera niet vergeten! Adios chicas y chicos!

3 opmerkingen:

Marleen zei

Vier mannen in je bed, doe je goed ;).

Wel jammer dat iedereen maar op vakantie gaat terwijl je zelf alleen maar moet lezen. Begrijp ik het nou goed en gaat 'onze' Rolf QD's voor je maken, of heb ik het weer eens helemaal mis?

ciao!

Bob zei

Wel saai als iedereen rond deze tijd vakantie gaat vieren. Maar heb je daardoor wel je verslag bijna af? Want nu de zon weer gaat schijnen komt daar natuurlijk niets meer van :D

Anoniem zei

Jammer dat je zo veel alleen zit, zeker nu de feestdagen er aan komen.
Daarom van mij ook even een berichtje om je een fijne Sinterklaas te wensen. Je zult er wel weinig aan doen, maar denk er dan maar aan.
Liefs Mijke