dinsdag 6 november 2007

Wind and rain, did I wake up in the Netherlands?

Dear (girl)friends,

We zijn inmiddels een week verder en ik begrijp inmiddels waarom de Aussies zeggen dat het nog geen zomer is, die eerste dag was een uitzondering ... het is momenteel ong 15 graden met af en toe een bui, we hadden afgelopen zaterdag zelf een 'severe thunderstorm' alert! Impliciet wil dat dan dus ook zeggen dat ik het grootste deel van die dag binnen ben gebleven, omdat het eigenlijk typisch Hollands weer was. 's Ochtends ben ik wel nog even naar buiten geweest en heb de omgeving van Sydney University (juist ja, de concurrent) verkend, inclusief een mega-4-verdiepingen-met-platte-roltrappen-incl-3-supermarkten winkelcentrum. Een paradijs voor vrouwen, aldus Ramon, maar ik vond het ook wel leuk hoor ;)
Ik zal jullie eerst maar eens iets te vertellen over mijn eerste week hier op de universiteit. Alle vooroordelen over Australiers zijn waar, alles wat vandaag niet uitkomt ... dat komt morgen wel, of de dag erna of ... Nou ja, je begrijpt wat ik bedoel. Zoals een aantal van jullie al weten, gaat het project waarvoor ik hierheen ben gekomen niet door ... Aussies zijn flexibel en verwachten dat ik dat ook ben. Ben ik ook wel, maar toch was het een beetje een teleurstelling aangezien ik graag meer had geleerd over metalen nanodeeltjes en plasmon coupling. Inmiddels heb ik me er maar bij neergelegd en zijn we op zoek naar een ander project, misschien wel in samenwerking met CMI (waar ik mijn master doe, voor de non-CMIers onder ons). Dat stemt mij al redelijk blij :D ... ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen. Over vorderingen gesproken: inmiddels is (bijna) alles geregeld om mij hier de komende 7 maanden te laten verblijven, ik heb een werkplek, studentnummer en -pas en een sleutel. Een van de essentiele dingen die nog missen ... een kamer! (Tip voor mensen die ooit stage in het buitenland willen doen: zorg ervoor dat je ergens heen gaat waar ze een kamer voor je regelen)
Kamers in Utrecht zijn trouwens heel goedkoop in vergelijking met kamers hier, je betaald al gauw 500 euri in de maand ... Anyways, niets aan te doen. Zondag ben ik op bezoek geweest bij 2 kamers in de buurt van mijn uni. De eerste leek recht uit de communistische tijd van de Sovjet Unie te komen (brrrr) met extreem kleine keuken en badkamer en met als huisgenoten een Indier en een Koreaan. Die zijn wellicht niet zo 'verwend' als wij West-Europeanen. Voordat ik naar huis nr 2 ging, had ik nog 4 uur de tijd. Gelukkig was het zondag wel lekker weer (bijna onbewolkt en 25 graden), helaas was dat ook de enige dag. Vanaf de uni ben ik dus naar het strand Coogee gelopen en heb daar een beetje rondgehangen, Fish&Chips gegeten en foto's gemaakt. Ik beloof bij deze plechtig ze binnenkort te uploaden :)
Daarna dus kamer nr 2 bezocht, dit was al een stuk schoner, maar enkel samenwonen met 1 thuiswerkende computer-Chinees zie ik eigenlijk niet zo zitten ... verder op zoek dus. Vanmiddag nog maar eens wat adverteerders bellen en boodschappen doen, want Ollie (de jongen bij wie ik op de bank mag slapen) heeft mijn ratatouille met pasta opgegeten.

Keep you posted!
Liefs, Veronique (aka Nikki, voor sommige mensen is Veronique echt te lastig)

7 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi veronique
jammer zeg dat het weer niet mee speelt, ik hoop voor jou dat dit nog verandert.
laat snel wat van je horen en wat voor een taak je overneemt bij de uni
groetje petra en kids

Anoniem zei

Hey Vero,

Jammer dat je project niet zo gaat als verwacht, maar de Aussies vinden vast wel een veel leuker ander project voor je, al duurt het dan langer dan je denkt.

No worries,
Gras

Marleen zei

Hee Nero!

Ik hoorde van Andries al dat het je met het project niet echt heel erg mee zat! Maaruh, No worries he :), alles komt goed :D.
Het doet je vast goed te horen dat Rolf vandaag tijdens zijn workdiscussion meerdere malen naar je verwezen heeft.
Mooi dat je een werkplek en pas en studentnummer enz. hebt kunnen regelen. Die kamer komt vast ook wel. Ben je al van je jetlag af?

Groetjes,
Marleen

Bob zei

Hee Nikki :P
Leuk om je verhaal te lezen, ben dan ook erg benieuwd naar de foto's. En al mag je dan net als ons wind en regen hebben, jij hebt tenminste een goed vooruitzicht...
Succes met het vinden van een kamer en project!
Groetjes, Bob

Pa zei

Hoi Veronique,
Gisteravond van Petra gehoord over je weblog. Zelf niet gevonden maar door je mailtje "prima link je".
Veel succes met het vinden van een kamer (met aangename medehuisbewoners)en een uitdagend project (zelf sturen ?? !!).
Oppassen met oversteken want die Aussies rijden links.
Greetings Papsie

Unknown zei

He meisje,
Heb net je mailtje gelezen en via papa´s hulp je blog gelezen.
Ziet er leuk uit, hoor "engeltje".
Hou mijn vingers gekruist voor je zoektocht naar kamer. Succes moppie.
Love mamsie

Anoniem zei

Heej Vero!

Jammer van het weer.. maar dat is gewoon zo om de overgang wat makkelijker voor je te maken ;) Verder val ik in herhaling maar fijn dat je veel dingen wel geregeld krijgt en veel succes met het zoeken van een mooie kamer!

Groetjes Janne-Mieke