maandag 12 november 2007

UV Index: 12 [Extreme]

Lieve lezers,
Zoals jullie kunnen zien aan de rechterkant van deze pagina, heb ik afgelopen weekend mijn best gedaan om foto's beschikbaar te maken voor jullie EN dat is dus gelukt. Als je op de link klikt en dan de diashow klikt, dan zie je ook mijn mateloos interessante commentaar per foto.
Even kort een update van vorige week: ik ben fijn op de vakgroep me in aan het lezen in de complexe wereld van de zonnecellen, (be)zoek nog steeds (naar) kamers en ergerde me aan de hoeveelheid water die er hier uit de lucht kan vallen. Gelukkig is dat laatste probleem verholpen, zie ook de website van de Australische Weerdienst. Sinds zaterdag is het een stuk beter weer, direct ongeveer 25 graden en zonnig!
Genoeg over het weer, vorige week op de vakgroep ook vrienden gemaakt =) Ik ga (bijna) dagelijks lunchen met 2 PhD's: Pasquale de Italiaan en Yong de Chinees, ze zijn beiden erg gezellig en grappig. Ook zaterdag weer nieuwe mensen ontmoet, een vriendin van Ollie die ons meenam naar San Churros voor een chocolade tapas maaltijd. Het is een soort dessertbar-chocolade unit-winkel-iets, heel goed voor hart en bloedvaten ;)
Dat is dan ook meteen het enige dat ik niet achter de computer heb gedaan afgelopen weekend, want ik ben eindelijk goed begonnen aan het afmaken van mijn masterthesis en moest natuurlijk kamers zoeken en foto's uploaden! En zoals de titel van mijn blog al zegt, is het ook niet heel verstandig om lang buiten rond te hangen met dat nog niet zo bruine huidje van me =)
Nou, ik denk dat jullie zo wel weer allemaal op de hoogte zijn. Als laatste wil ik jullie allemaal bedanken voor de lieve/leuke/grappige commentaren en emails! Super om zo toch een beetje in contact te blijven!
Cheers!

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoera, plaatsjes vanaf de andere kant van de wereld! :-) Mooi dat je tweede zomer van dit jaar echt begonnen is, wel braaf je insmeren met zonnebrandcrème he... :-P

Groetjes,

Robin

Anoniem zei

Hey Veronique,
bij zulke fotos kan ik echt jaloers worden dat ik niet daar ben.Pas op dat je niet teveel van die mentaliteit overneemt en je allen nog maar aan het surfen bent.
groetjes Petra en kids

Bob zei

Wauw, wat een uitzicht, ben nu toch wel jaloers! Hoe is dat eigenlijk vanuit Electrical Engineering? Ik kan alleen de Dom zien als ik naar het raam loop (yep, ben de 1e begonnen bij FCC). Die xp-desktop ziet er dan ook bekend uit ;)
En fijn dat het weer nu 'fine' is, aldus de website (wat is dat nou weer voor term) Nou, geniet ervan, en succes met alle activiteiten naast het gewone werk!
Groetjes, Bob

Marleen zei

Sieht er gut aus! Chocolade als avondeten klinkt ook goed.
Weet je ook al een beetje wat je gaat doen, behalve zonnecellen maken?

Je bureau doet wel een beetje Amerikaans aan. Maar goed dat wij (JM, Esther (hoewel die tegenwoordig alleen maar heel hard werkt) en ik) er niet zitten, want dan zou de hele vakgroep nooit meer rustig kunnen werken.

Wist je dat we inmiddels een koffiezetrooster hebben? De studenten zorgen om half 11 en half 4 voor koffie (en theewater), zodat we direct kunnen inschenken en koffie kunnen gaan drinken. Efficient he? We hebben de mensen aan het eind van de gang ook maar op de lijst gezet, maar ik ben benieuwd of die hun taak gaan vervullen.

Ciao!

Marleen zei

O, en Jessica kwam vandaag vertellen dat ze je mist :).

Anoniem zei

He Vero, leuke foto's zeg!!!
Wordt er gewoon jaloers van ;)
Geniet maar van je zomer want hier is het echt knudde. Regen, regen en nog eens regen bij een temp van 6 graden. Echt herfst.
Dus als je het mooie weer beu bent wil ik graag met je ruilen hoor!

Veronique zei

Hoi allemaal,
om maar even terug te komen op Bob's semi-vraag: Fine betekent zoveel als geen neerslag, maar wordt zelden gebruikt bij heel veel bewolking.
Ja, het weer is hier inderdaad prettig, maar doordeweeks zit ik toch de hele dag binnen (en ik heb niet echt een raam in de buurt, dus wordt ik ook niet verleid). Dus :)