maandag 26 mei 2008

Verjaardagen en South coast trip

Zoals jullie allemaal natuurlijk weten was ik afgelopen dinsdag hier aan de andere kant van de wereld jarig. Hoewel ik nog steeds hier zit, ben ik gelukkig niet vergeten. Ik wil dan ook iedereen die me een e-mail/card of een echt kaartje gestuurd heeft dan ook hartelijk bedanken!!! Ik heb een hele fijne dag gehad, ook op de vakgroep. We kwamen er namelijk achter dat Yael -een van de PhD's hier- ook 25 werd op de 20ste en dat Jürgen -een van de Duitsers die hier werkt- een dag later ook jarig was. Op dinsdag hadden we 3 cakes op de vakgroep; ik had een chocoladecake gemaakt, Ken had een `pinapple up-side down cake' gemaakt en we hebben gezamelijk nog een magnetron chocoladecake gemaakt en toen ik thuis kwam ... had mijn grote brede huisgenoot een `carot cake' gebakken -erg schattig- ... dat was dus een hoop cake op 1 dag, maar wel lekker :) De rest van de week was vooral meten en verslag schrijven en kaartjes uit de bus halen.Afgelopen zaterdag ben ik voor de laatste keer meegeweest met Colourful trips, dit keer naar de South Coast. We hebben een hoop gedaan en een hoop gezien, daarom bij deze een soort van fotoverslag. De eerste stop was bij de Fitzroy falls in de Southern Highlands, een indrukwekkende waterval van 60 meter hoog.
De watervallen bevinden zich in het Moreton National Park en we kregen daar een rondleiding door de omgeving van een Aboriginal park ranger. We zagen een redelijk grote termieten heuvel en we mochten wat bush tucker proeven zoals `wombat berries' en blaadjes van een plant waarvan ik de naam vergeten ben met veel vitamine C.
Met de bus zijn we door Kangaroo valley gereden, hebben we gelunched in een stadje genaamd Berry en reden we door naar 7 mile beach.Hoewel het schitterend weer was, was het echt te koud om te zwemmen. Ondanks dat hebben we ons toch vermaakt op het strand, want onze gids had een paar boomerangs meegenomen ...
Het gooien van boemerangen zodat ze ook echt terug komen is wel een kunst, maar het lukte wel om 'm te laten roteren en een gedeeltelijke cirkel te laten komen. Na het strand gingen we naar Kiama waar zich een zogenaamd blowhole bevindt. Een blowhole is een natuurlijk gevormd gat in de rotsen waar zo nu en dan -als de variabelen allen meewerken- de druk van het water zo groot wordt dat er een soort fontein ontstaat.

Na dit natuurgeweld hebben we de grootste Boedistische tempel van het Zuidelijke halfrond bezocht. De Nan Tien temple heeft een tempel en een pagode en vooral heel erg veel Boedah beelden in de tuin. Wat vooral heel bijzonder was, dat het heel erg verlaten aanvoelt terwijl het tussen de snelweg en een goot industriegebied ligt.
Voor zover het fotoverslag. Nog een weekje ...

1 opmerking:

Marleen zei

Nog een paar daagjes :). Hoe laat vlieg je?
x