donderdag 15 mei 2008

Herfst

Het is herfst; de blaadjes vallen, er staat een gure wind, er valt water uit de lucht, een jas is geen overbodige luxe en de stranden zijn uitgestorven. Ja, het wordt tijd om terug naar Nederland te gaan. Nog 3 weekjes en dan is het zover, dan staat er weer een vliegreis van ruim 24 uur op het programma. Ondertussen probeer ik me hier zo veel mogelijk te vermaken, op het lab is dat niet altijd makkelijk vanwege niet (mee)werkende apparatuur en de wens om toch iets van resultaat te hebben om een verslag over te schrijven. Hierdoor ben ik de afgelopen dagen erg lang op de uni geweest en heb geen tijd gemaakt om een stukje te typen ... maar aangezien ik nu eindelijk de meetopstelling weer goed aan de praat heb gekregen en een meting gemiddeld een kwartier duurt, kan ik dus wat leuks typen en wat plaatjes plakken om jullie te vermaken :)

Ik ben dus de afgelopen dagen, inclusief vorige week, druk bezig geweest op het lab. Glasplaatjes schoonmaken met piranha, zilver opdampen, plastic op glas lijmen met superglue, quantum dots aanbrengen, erbium fosfor afwegen, stiekum vloeibare stikstof tappen -zonder er een cursus voor gedaan te hebben- en vooral meten, heel veel meten. Nu is dit voor de meeste mensen niet zo heel erg boeiend (ook voor mij niet), dus wil ik daarover niet heel veel zeggen. Het enige dat ik nog even kwijt wil is dat ik denk deze week toch wel wat resultaat te kunnen meten en zo niet, dat ik dan toch gewoon mijn verslag ga schrijven. De conclusie van mijn verslag wordt trouwens denk ik iets als: "als er van te voren goed over nagedacht was, dan had je op je vingers na kunnen tellen dat dit niet ging werken" haha. Nu alleen nog bewijzen dat het ook echt niet gaat werken :)
Natuurlijk ben ik afgelopen weekend ook weer op pad geweest. Terwijl mijn huisgenoten in het weekend over het algemeen alleen voor boodschappen of bier de deur uit gaan, omdat het zo koud is ... heb ik zaterdag de wereldreis gemaakt naar Palm Beach. Palm Beach is het meest Noordelijke strand dat nog bij Sydney valt en het duurt vanaf mijn huis ongeveer 2 uur voordat je er bent met de bus. Onderweg natuurlijk wel allerlei mooie dingen gezien, maar ik was wel blij toen ik eindelijk de bus uit kon en een toilet kon opzoeken (drink nooit een pot thee als je 2 uur in de bus moet zitten). In Palm Beach was het redelijk rustig op een enkele dappere surfer na, want het was dan wel zonnig ... warm was anders met een graad of 16 en een flinke wind van zee. Ik weet niet zeker of het goed te zien is op de foto, maar je zag de waterdruppeltjes door de lucht zweven.
Het enige dat ik dus eigenlijk gedaan heb is langs het strand gewandeld, door de duinen heen en langs het strand van de natuurlijke haven aan de andere kant van het schiereiland waar Palm Beach op ligt. Allemaal erg mooi.
Zaterdag avond was het tijd om een biertje te drinken in mijn favoriete Ierse pub met Lenaic. Hoewel het erg gezellig was, werd ik wel een beetje moe van alle mannen ... het leek wel "Let's all hit on Veronique day". Toppunt was toch wel een gast in de bus terug die vond dat we samen een hot shower gingen nemen - en ik vermoed dat ie het niet over de temperatuur van het water had ;)
Zondag was een fijne relaxte dag met 's middags een barbecue op Coogee beach ter ere van Yong's verjaardag -Yong is een van de PhD's hier, waarmee ik ook op LASERcursus ben geweest. En voor zover Veronique vanuit Sydney. x

3 opmerkingen:

Marleen zei

Dat groene puntje op die deur, is dat dan de laser :?. De zomer is hier inmiddels al wel aangekomen, dus hij is onderweg niet verdwaald ofzo.

Succes met de laatste metingen en met het schrijven!
x

Anoniem zei

Maar als het zo koud is is een hot shower toch altijd fijn ;) haha
Hier is het btw alweer kouder dan bij jou... 13 graden maar :(
Tot snel!

Mikal zei

Ik geloof dat het bij jou op het moment zelfs nog warmer is dan hier, en ik zit in Spanje... in de lente...
Mooie plaatjes!