maandag 19 mei 2008

Cronulla

Na een week metingen doen met de infrarood laseropstelling in het donker, was het zaterdag de hoogste tijd om eens van wat welverdiende buitenlucht te gaan genieten. Nadat ik vorig weekend naar het meest Noordelijke strand van Sydney ben geweest, ben ik dit keer maar naar de suburb met het meest Zuidelijke strand van Sydney geweest. Na een uurtje in de trein -een stuk beter dan 2 uur in de bus- kwam ik aan het toen nog zonnige Cronulla. In Cronulla hebben ze een wandelpad dat langs de kust loopt in een soort van U genaamd The Esplanade. Op het strand was er wederom toch weer weinig te zien vanwege de temperatuur, dus besloot ik maar te gaan wandelen. Gezonder voor lichaam en portemonee.
In de eerste 5 minuten wandelen bleek al dat ik een goeie beslissing had gemaakt, want blijkbaar is er een groep dolfijnen die zich regelmatig laat zien langs de rotsen aldaar. Er waren ongeveer een stuk of 5 volwassen dieren aan het spelen, ofwel langs elkaar heen aan het zwemmen en af en toe boven water lucht happen en/of water spuiten. Dat laatste fotograferen valt niet mee, maar ik heb wel een aantal foto's waar 4 dolfijnen tegelijk te zien zijn. De omgeving was trouwens ook zeker wel weer mooi. De overkant van het water wat je hier kan zien is trouwens National Park...Na een heel stuk wandelen begon het flink te waaien en begonnen de eerste tekenen van een flinke hoeveelheid hemelwater -dat naar beneden zou gaan komen- zich te laten zien. Gelukkig was er een waterbariere waardoor het nog een uur duurde voordat het watergeweld zich in Cronulla zou laten voelen...Net voordat het echt begon te plenzen was ik gelukkig terug bij het station en kon ik in het donker terug naar the big smoke. Zondag was een heerlijk relaxte dag ... niet aankleden voor 12 uur ... een beetje surfen op het web ... en 's middags doelloos rondwandelen in Bondi Junction zonder iets te kopen dat geen voedingswaarde had. Relaxen was ook wel nodig, want deze week is er werk aan de winkel! Er moet een verslag komen voordat ik terug naar NL kom, dus bij deze is het dan ook hoogste tijd om naar bed te gaan. Morgen weer vroeg op!

3 opmerkingen:

Geralda zei

Slaap lekker lieve Veronique.
Ohooooo, die dolfijnen, lijkt me zo mooi om dat in het echt eens te zien. En gelukkig was je net voor de bui....

Unknown zei

Lieve Vero,

Gefeliciteerd met je vijfde lustrumverjaardag: eindelijk ben je niet meer bijna, maar echt een kwart eeuw oud :p

Veel plezier vandaag en tot snel in Utrecht!!1

x, Chris

Marleen zei

Cool die dolfijnen! En stom dat je je telefoon uit had staan, want nu konden we je niet feliciteren en voor je zingen :(.

Succes nog met de laatste loodjes!

x